Blog

​COVID-19 İLE BİRLİKTE İLAÇ VE MEDİKAL TEKNOLOJİ ŞİRKETLERİNDE KRİTİK ÖNCELİKLER

​COVID-19 İLE BİRLİKTE İLAÇ VE MEDİKAL TEKNOLOJİ ŞİRKETLERİNDE KRİTİK ÖNCELİKLER

COVID-19 salgınına hızlı ile birlikte ilaç ve medikal teknoloji şirketleri hastalara hizmet etme ve sağlığı ilerletme amaçları ile devam etmekte, tedavi ve korunmada sağlık personelini desteklemeye odaklanmaktadırlar. Laboratuvar test şirketleri, COVID-19'u hızlı ve doğru bir şekilde teşhis etmek için yeni moleküler testler geliştirmek için 24 saat çalışmaktadır.

Virüs daha fazla yerde kök saldığı ve hastalar toplum ve ekonomiler üzerinde hızla artan bir etki yarattığı için, ilaç ve medikal teknoloji şirketleri virüsün kendisini ele almanın ötesinde yeni sorularla karşı karşıyadır.

En acil olanlardan üçü şu şekildedir.

  • Tedarik zincirinin bozulması karşısında hastaları tedavi etmek için kritik teşhis kitleri, ilaçlar, tıbbi malzemeler ve ekipmanların global tedariğini nasıl sürdürmek gerekir?
  • COVID-19 küresel olarak yayıldığı ve tedarikçileri etkilediği için, devam eden ve planlanan klinik araştırmalar da dahil olmak üzere Ar-Ge'deki aksaklıklardan nasıl kaçınılır?
  • Hastalara ve müşterilere bu süre boyunca nasıl yardımcı olabilirler?


TEDARİK ZİNCİRİNDEKİ AKSAMALAR

COVID-19, hem ilaç hem de medikal teknoloji ürünleri için küresel tedarik zincirlerini baskı altına almaktadır. Çin ve Hindistan’ın jenerik ilaç sektörünün bileşenleri konusunda başlıca tedarikçilere ev sahipliği yapmasından ötürü, virüsün üretimi aksatması tedarik zinciri üzerinde de ciddi aksamalar doğurmaktadır. 

Ayrıca Asya medikal teknoloji alanında da en büyük tedarikçileri bulundurmaktadır. Örneğin N95 maskelerinin hammaddesi olan kumaşlar ve izolasyon önlükleri Asya’da üretilmektedir ve tüm dünyada önce Asya’da etkili olan virüs nedeniyle tüm dünyaya yapılan ithalat sekteye uğramıştır.

Birçok ilaç ve medikal teknoloji  tedarik zinciri, mevcut envanterden bugüne kadar olan talebi büyük ölçüde karşılayabilse de, şirketlerin tedarik zincirlerini tam olarak anlamak ve potansiyel tedarik sorunlarıyla karşı karşıya kalan en iyi ürünleri bir perspektifle tanımlamak için önümüzdeki birkaç ay içinde potansiyel daha agresif enfeksiyon senaryolarını dikkate alarak, analitik ve senaryo modellemesini etkinleştirmesi çok önemlidir. 

Bu senaryolar şu konuları içerir;

  • Asya'daki (özellikle Çin'deki) tedarikçilerin ve tedarikçilerin tedarikçilerinin olası kapanmalarından etkilenen ürünleri veya lojistik kesintilerini tanımlama
  • Tüm tedarik zincirindeki stok seviyelerini anlama ve yeni gerçeklere uyum sağlama
  • Tedarik zincirlerini COVID-19 durumu için çeşitli senaryolara göre stres testleri (2020'nin sonlarında potansiyel “ikinci dalga” enfeksiyonları gibi)
  • Halihazırda mevcut olan alternatif tedarik kaynaklarında üretimi hızlandırmak (örneğin, ikinci kaynak tedarikçiler veya ara tedarikçiler)
  • Etkilenen ürünler için bir tahsis süreci uygulamak ve kısıtlanmış ürünlerin dağıtımını aktif olarak yönetmek
  • Hammaddeler ve bileşenler için ek veya alternatif tedarikçiler aramaya başlanması (teknik transferler ve yasal onaylar için daha uzun zaman çizelgelerinin bilinmesi gerekir)


VERİ, ANALİTİK VE YAPAY ZEKA YETENEKLERİNİ GÜÇLENDİRMEK

Orta vadede, COVID-19 durumu düzelip açıklığa kavuştuğunda şirketler, gelecekteki halk sağlığı krizlerinin etkisine dayanmak için tedarik zincirlerini ve operasyonlarını güçlendirmek için ek adımlar atmalıdır.

Bu gelecekte olabileceklere karşı, strateji ve esnekliğin yardımcıları olarak veri, analitik ve yapay zeka yeteneklerini güçlendirmek, uluslararası tedarik zincirlerinin daha fazla çeşitlendirilmesi (ve daha fazla yedeklilik ve esneklik oluşturulması),yeni bir üretim ağı geliştirmek, devam eden acil durum planlamasının yeni normal olarak uygulanması, bu küresel krizde belirlenen tedarik zinciri risklerini tanımak için stratejik olarak stok tutmak dahil olmak üzere birden fazla adım içerebilir.

COVID-19 tanı, tedavi ve önlenmesine yardımcı olacak ürünler tedarik etmenin yanı sıra, ilaç ve medikal teknoloji şirketleri müşterilerine yeni yollarla yardımcı olacak bir konumda olabilir. Şirketler ayrıca, evde ilaç tedavisi, saha dışı yerlere ulaşım veya teletıp hizmetleri gibi etkilenen bölgelerdeki hastaları desteklemek için çözümler geliştirmeye de yardımcı olabilir. Müşterilerin ve hastaların ihtiyaç duyduklarını aldıklarından emin olmak için dijital kanalların kullanımını vurgulayabilirler. Bu kanallar, hasta servisi ve müşteri hizmetleri soruları, çevrimiçi sipariş ve çağrı merkezlerine alternatifler için kendi kendine hizmet seçenekleri sunabilir; Bazı durumlarda, video seçenekleri yüz yüze etkileşimin yerini alabilir.

Covid-19 tek seferlik bir zorluk değil. Gelecekte mevcut salgın ve yeni salgınlarda yeni dalgalar beklememiz söz konusu olabilir. Dinamik krizlere karşı örgütsel tepkilerin etkinliği konusunda , öngörücü yaklaşımlar geliştirmemiz gerekmektedir.

Bir sonraki krize (veya mevcut krizin bir sonraki aşamasına) hazırlanmanın, kriz gerçekten isabet ettiğinde geçici, reaktif bir tepkiden çok daha etkili olması muhtemeldir.

Bu zor zamanda endüstri, COVID-19'un insan sağlığına sunduğu tüm zorlukları ele almak için tüm kaynaklarını ve yeteneklerini bir araya getirme fırsatına sahiptir.

Ezgi Tanık Acar - Kıdemli Segment Pazarlama Yöneticisi

Etiketler: Covid19, sağlık, ilaç

Oluşturma Tarihi: 15.04.2020

Diğer Yazılar
Pixage ile Dönüşen Deneyim
Pixage ile Dönüşen Deneyim
Pandemi ve Değişen Teknoloji Stratejileri
Pandemi ve Değişen Teknoloji Stratejileri
e-Dekont İle Bankacılıkta Yeni Dönem Başlıyor!
e-Dekont İle Bankacılıkta Yeni Dönem Başlıyor!