Dijital Dönüşüm Nedir?
Bugünün köklü şirketleri, yakaladıkları sürdürülebilir başarıyı vizyoner bakış açısına ve değişime uyum sağlama yeteneğine borçlu. Geleceğin köklü şirketlerini ise şimdiden zorlu bir sınav bekliyor. Teknolojik gelişmelere adapte olup dijitalleşen şirketler yarışta bir adım öne geçecek.
Yeni cesur dünya artık bambaşka bir eksende dönüyor. Yenilikleri takip etmeyen, kendini güncellemeyen, geliştirdiği stratejileri yetişmiş insan gücü ve kurumsal teknolojilerle desteklemeyen şirketler ağır ağır ekonomik tarihinin tozlu sayfalarına gömülüyor. Yeni dünya; yeni yaklaşımlar, yeni modeller, yeni bakış açıları ve yeni bir liderlik felsefesi gerektiriyor.
Kurum kültüründen insan kaynaklarına, yatırım hamlelerinden yeni iş modellerine kadar tüm alanlarda “dijital” düşünebilme kabiliyetine sahip olmak şart.
Varlığını bir asır sonraya taşımak isteyen şirketler için dijitalleşme kritik bir element. Boyutu ve segmenti ne olursa olsun, hem üretim hem de hizmet sektörlerini direkt ilgilendiren domino etkisi söz konusu.
Bundan 20 yıl kadar önce rekabette öne geçmenin yolu değer yaratmaktı.Şimdiyse değer yaratmak değil, değeri katlamak gerekiyor. Dijital dönüşüm; bireylerin hayatını, bunun bir yansıması olarak da kurumsal hayatı tepeden tırnağa, hızla değiştiriyor.
Dijital dönüşüme odaklanan kurumların elde edeceği faydalar, ülkeler arasındaki gelişmişlik düzeyinin yeni belirleyicisi olacak.
Dijital dönüşüm ve mega trendlerle ilgili önümüzde sınırsız bir dünya var. Kurumları bugüne getiren hiçbir unsur, yarın da var olmalarını garanti etmiyor. Teknolojinin sunduğu imkânları doğru bir kurgu ile kullanmak önem taşıyor. Teknoloji stratejilerinin temelinde artık hizmet var.
Hiçbir kurum bugünden yarına mega trendlerle kimliğini değiştiremez. Hepsi planlı bir dönüşüm içinde olmak zorunda.