Tarihçe

2014
Yeni veri merkezi yatırımı: İstabul One
2013
Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan (GİB), e-fatura alanında “Özel Entegratörlük” izni
2012
KoçSistem’in ilk yurt dışı şirketi: KoçSistem Azerbaycan
2012
The European IT Excellence Awards, Pixage ürünü ile “Avrupa’da Yılın Teknoloji Çözümü” Ödülü
2011
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen 5746 sayılı kanun kapsamında Ar-Ge Merkezi Sertifikası alındı. Son beş yılda ortalama yüzde 28 büyüme başarısı.
2010
Samsun Callus Çağrı Merkezi kuruldu. ISO 14001 Çevre Yön. OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifikaları alındı.
2009
KoçSistem Çözüm Merkezi kuruldu. KoçSistem Ar-Ge ve Yenilik Merkezi bakanlık onayını aldı.
2008
ISO 27001-2005 ISMS bt_POTA Platinium sertifikası alındı. KoçSistem Ar-Ge ve Yenilik Merkezi’nde sayısal yayıncılık yazılımı Pixage geliştirildi.
2006
ISO 2000 Sertifikası & Servis Yönetimi CMMI L3 sertifikaları alındı.
2001
Ankara Olağanüstü Durum Merkezi açıldı.
2000
İstanbul Veri Merkezi açıldı. İstanbul İletişim Merkezi & Baskı Merkezi açıldı.
1999
Dış kaynak Hizmetleri Çağrı Merkezi yapılandırıldı.
1997
KoçSistem adını aldı.
1987
Koç-Unisys olarak yapılandı.
1962
Koç Burroughs olarak yapılandı.
1945
Koç Ticaret Büro Levazımatı A.Ş. olarak kuruldu.

KoçSistem Tarihçe

Türkiye’nin en köklü ve lider yerli sermayeli bilgi teknolojileri şirketi olan KoçSistem Bilgi ve İletişim Hizmetleri A.Ş. 1945 yılında ABD merkezli Burroughs firmasıyla yapmış olduğu temsilcilik anlaşması ile Koç Ticaret Büro Levazımatı A.Ş. olarak kurulmuştur.

Kurulduğu günden bu yana pazardaki öncü konumunu sürdüren ve dünyadaki yenilikleri takip eden şirketimiz, gelişmelere bağlı olarak yıllar içerisinde yapısını pazarın gerekliliklerine göre şekillendirmiştir.

Şirket, 1962 yılında pazardaki beklentileri daha iyi karşılayabilmek için bağımsız bir şirkete dönüşerek, bilgisayar sektöründeki faaliyetlerine Koç-Burroughs adı altında devam etmiştir.

Burroughs’un, yine Amerika merkezli lider bilgisayar firması Sperry Univac ile 1986 yılında birleşmesinden sonra Unisys (United Information Systems) olarak belirledikleri unvan doğrultusunda, 1987 yılında Koç Burroughs ismi de Koç-Unisys olarak yenilenmiştir. Bu anlaşma ile Unisys’in Türkiye’deki tüm faaliyetlerinin yönetimi sadece şirketimiz sorumluluğunda gerçekleşmeye başlamıştır.

Takip eden on yıl içerisinde, ürün yelpazesinde yer alan markaların çeşitlenmesi, marka bağımsız çözüm sunma ve sistem entegrasyon projelerine yönelik vizyonu ile örtüşmesi için 1997 yılında Koç Unisys ismi KoçSistem olarak değiştirilmiştir.

Koç Topluluğu şirketlerinden yüzde 100 yerli sermayeli ve sektörde 71 yıldır faaliyet gösteren KoçSistem, Türkiye’nin köklü ve lider bilgi teknolojileri şirketidir.

Şirketlerin dijital dönüşümünde başrolü oynayan KoçSistem; Nesnelerin İnterneti, Büyük Veri, Bulut Bilişim, Kurumsal Mobilite ve Akıllı Çözümler gibi mega eğilimlere yönelik pek çok çözüm sunmaktadır. KoçSistem dijital dönüşümü, “fırsatlar dünyası” olarak tanımlayarak bu dönüşüm dalgasına New Opportunities World – “NoW” adını vermiştir. Müşterilerinin dijital dönüşümünü gerçekleştirirken onları gerçek teknolojiyi yaşamaya, teknolojinin yarattığı fırsatlardan ŞİMDİ faydalanmaya davet etmektedir.

Şirketin Gelişmesi

İş mükemmelliğini esas alan yönetim anlayışı ve çalışanlarıyla, çözüm entegrasyonundaki deneyimiyle müşterilerinin rekabetçiliğine katkı sağlayan KoçSistem, Bilgi Teknolojileri ve İletişim sektöründeki pek çok alanda öncü konumdadır.

KoçSistem, 2009 yılında 5746 sayılı “Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun” çerçevesinde “Türkiye’deki genel anlamda 16’ıncı ve yazılım alanında ise ilk yetkili Ar-Ge merkezi” iznini almaya hak kazanmıştır. Ar-Ge ve Yenilik Merkezi’nde, 100’ü aşkın çalışanıyla bilgi teknolojileri alanında araştırma, geliştirme ve yenilik çalışmaları yapmaktadır.

KoçSistem; küresel pazara açılan kapısı olan Ar-Ge projeleri ile dünyanın en önemli teknoloji merkezleri ile sürdürülebilir ilişkiler kurmaktadır. Türkiye’de yazılım alanında birinci sırada yer alan Ar-Ge ve Yenilik Merkezi, yarının ihtiyaçlarına bugünden çözüm üreten mühendisleriyle ile hem sektörün hem de ülkemizin kalkınmasına hizmet ederek, rekabet avantajı sağlayan projeler yürütmektedir.

Bu çalışmalar neticesinde geliştirilen ilk ürün, bir sayısal yayıncılık yazılımı olan Pixage olmuştur. Türkiye’nin ilk yüzde yüz yerli katkı ile geliştirilen kurumsal sayısal yayıncılık yazılımı unvanına sahip olan Pixage 2012 yılında “Avrupa’da Yılın Teknoloji Çözümü” ödülünü kazanmıştır. Küresel arenadaki yolculuğunu, sayısal yayıncılık ürünü Pixage ile Avrupa pazarında başta İngiltere ve Almanya olmak üzere birçok stadyumda hayata geçirmiştir.

2012 yılı KoçSistem için dünya çapında pek çok ödül ve başarılar kazandığı bir yıl olmuştur. The Stevie Awards’tan “Yılın İnsan Kaynakları Ekibi” ödülünü alan KoçSistem, yine The Stevie Awards tarafından “İtibar ve Marka Yönetimi” ödülünü almayı başaran ilk Türk şirketi olmayı başarmıştır.

IDC verilerine göre Türkiye BT Hizmetleri pazar lideri olan KoçSistem, Bilişim 500; Sistem Entegratörü/Hizmet alt kategorisi, Danışmanlık ve Barındırma Yönetim / Bulut Hizmeti Kategorisi’nde birincilikleri elde etmiştir. Uzaktan sayaç okuma ürünü SistemetriKS ile TESİD tarafından düzenlenen Yenilikçilik Yaratıcılık Ödülleri’nde finale kalmış, European Business Awards’ta ise Çevre ve Kurumsal Sürdürülebilirlik kategorisinin “Ulusal Şampiyonlar”ı arasında yer almıştır.

2016 yılında Türkiye bilgi teknolojileri sektöründeki 71’inci yılını kutlayan KoçSistem, teknoloji odaklı iş çözümleri ve stratejik iş birlikleriyle hizmet portföyünü genişleterek, %19 oranında büyüme elde etmiştir.

IDC’nin açıkladığı 2016 raporuna göre şirketin kurumsal bulut bilişim hizmetleri markası Maximus, %14 pay ile Türkiye Kurumsal Bulut pazarının önemli oyuncuları arasında yer almaktadır.

2010 yılında Türkiye’deki ilk self-servis bulut bilişim hizmeti olan “Sanal Veri Merkezi” hizmetini sunmaya başlayan KoçSistem, bu alanda da öncü olmuştur. Fiziksel sunucu kullanımına alternatif olan bu hizmet kapsamında, aylık ödemelerle müşterilere bilgi işlem ve depolama kaynakları sunmaktadır. Şirket, teknolojnin gelişimi ve yeni trendler doğrultusunda müşterilerine daha iyi hizmet sunabilmek adına bulut bilişim alanındaki hizmet portföyünü genişletmiş ve bu hizmetleri 2012 yılında Maximus markası altında bir araya getirmiştir.

Bulut pazarındaki başarısını, Türkiye Bulut Ödülleri’nde “En İyi Ticari Sektör Örnek Vakası” kategori birinciliği ile tescilleyen KoçSistem, Euro Cloud 2013’te ülkemizi temsil etme hakkı elde etmiştir. İK Bulut Bordro Yönetim Hizmeti’ni pazara sunan şirketimiz, bu ürünü ile ayrıca Türkiye’nin ilk insan kaynakları bulut uygulamasını da hayata geçirmiştir.

KoçSistem adına 2012 yılına iz bırakan bir diğer önemli faaliyet ise ilk yurt dışı şirketini Azerbaycan’da kurmuş olmasıdır. KoçSistem, Azerbaycan’da gerçekleştirdiği çalışmalar sonucunda Azerinteltek ve Azerfon gibi Azerbaycan pazarının önde gelen kurumları ile başarılı projelere imza atmış; 2015 yılında da ilk yurtdışı Ar-Ge Merkezini  Bakü’de açmıştır.

Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan, e-Fatura alanında “Özel Entegratörlük” iznini ilk alan şirketlerden olan KoçSistem, bu alandaki farklılığını ise ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim sertifikasını alarak ortaya koymuştur. e-Fatura çözümünü bulut mimarisi modeli ile sunan KoçSistem, ayrıca e-Devlet ürün portföyünü; e-Defter ve e-Arşiv ile genişletmeyi sürdürmüştür.

KoçSistem; mobil teknolojiler, bulut bilişim, yönetilen hizmetler gibi iş dünyasını şekillendiren alanlara odaklanma stratejisini sürdürmekte ve önemli pazar liderlikleri elde etmeye devam etmektedir.

Yönetilebilen güvenlik hizmetleri alanında yaptığı yatırımlarıyla, riskleri önceden saptayıp takibini yapma ve doğru çözümü anında sunabilme kabiliyetini üst seviyeye çıkaran KoçSistem, 2013’te Güvenlik Operasyon Merkezi’ni hizmete açmıştır. Şirket, bu alandaki hizmetlerini uçtan uca adreslerken, farklı şirketlerden alınan tüm hizmetleri tek bir merkezden yönetebilme yetkinliğine ulaşmıştır.

Kurumsal risk yönetimi uygulamalarında, Ankara ve İstanbul’da bulunan, uluslararası akreditasyonunu tamamlamış Veri Merkezleri ile pek çok sayıda müşteriye İş Sürekliliği ve Felaket Kurtarma Hizmeti de KoçSistem tarafından sunulmaktadır. Dünyanın lider veri merkezi şirketlerinden Zenium Technology Partners ile Türkiye’nin en büyük veri merkezi İstanbul One projesinde işbirliği yaparak uluslararası bir şirket tarafından yapılan en büyük yatırımlarından birini ülkemize kazandırmıştır. KoçSistem, 2015’te tamamlanan İstanbul One’da, büyük hacimlerde toplu alan kiralama ve sistem yönetimi ihtiyacı olan şirketlere, barındırma ve yönetilen hizmet çözümleri sunmaktadır.

KoçSistem; finans, telekom, perakende, enerji, dayanıklı tüketim, otomotiv, kamu, ulaştırma ve daha birçok sektörde yer alan müşterilerine; altyapı dönüşüm çözümleri, iş uygulamaları ve yönetilen hizmetler çözümleri sunmaktadır.

Şirketimiz, müşterilerinin ihtiyaçlarını, talep ve beklentileri doğrultusunda, güvenilir ve bütünleşik bir biçimde karşılarken; geliştirdiği güçlü stratejik ortaklılar sayesinde koşulsuz müşteri memnuniyeti sağlamaktadır.

Müşterileri için değer yaratan, pazar odaklı ürün yönetimi yaklaşımı, geleceğe ışık tutan stratejik bakış açısı ve teknolojiye yön veren Ar-Ge ve inovasyon gücü ile KoçSistem yeni dönüşümlere hazırdır!

 

Kalite Yaklaşımı

 

  • KoçSistem Kalite Politikası Temel Esasları

    • KoçSistem misyon ve vizyonunun tüm çalışanlarımız ve iş ortaklarımız tarafından bilinmesinin sağlanması ve ortak hedeflere birlikte ilerlenmesi,
    • Çalışmalarımızın yasa, yönetmelik, uluslararası standartlar ve Küresel İlkeler Sözleşmesi doğrultusunda yürütülmesi,
    • Entegre Yönetim Sistemimizin gereklilikleri hakkında çalışanlarımızın farkındalığının korunması ve sistemin geliştirilmesi için katılımlarının sağlanması,
    • KoçSistem süreçlerinin, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına odaklı, uluslararası geçerliği olan standartlarda tanımlanması; müşterinin verimliliğini en yüksek seviyeye ulaştıracak teknolojilerin kullanılarak hizmet sunulması ve memnuniyeti beklentilerin üzerinde tutan stratejik yönetim yaklaşımının sergilenmesi,
    • Çalışanlarımızın iş süreçlerine yeni fikirlerle destek olmalarının teşvik edilmesi ile yaratıcı ve yenilikçi ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi,
    • KoçSistem süreçlerinin performansının ölçümünün sağlıklı veriler, doğru metot ve sistemlerle ölçülmesi ve sürekli iyileştirmeler için girdi sağlanması,
    • KoçSistem, tedarikçileri ve ekosisteminde birlikte çalıştığı kuruluşlarla faydalı ilişkiler kurulması ve onlarla birlikte büyümenin sürdürülmesi,
    • İş sürekliliği kapsamında organizasyonumuzun kritik fonksiyon ve süreçlerini etkileyecek olaylara karşı hazırlıklı olmasını, olası bir hizmet kesintisi durumunda önceden planlandığı ve test edildiği şekilde yanıt verilebilmesinin sağlanması,
    • Hizmet sürekliliğinde istikrarın sağlanması için bilgi güvenliği, iş sağlığı, iş güvenliği, çevre yönetimi ve iş sürekliliği konularında risklerin periyodik olarak değerlendirilmesi ve müşteri hizmet yönetimine girdi sağlanması,
    • Tüm fiziksel ve sanal bilgi varlıklarımızın gizliliğinin, bütünlüğünün ve erişilebilirliğinin müşterilerimiz, iş ortaklarımız ve tedarikçilerimizin gereksinimlerini de karşılayacak şekilde düzenlenmesi, bilgi güvenliği ihlal olaylarının sayısını en aza indirgemek için gerekli önlemlerin alınması, çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın farkındalığının en üst seviyede tutulması,
    • Çalışanlarımızın ve ekosistemdeki tüm unsurların iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması, çevresel farkındalığın  çalışanlar nezdinde oluşturulması için bilgi seviyesi ve korumacı kültürün sürekli artırılması ve geliştirilmesi,
    • Çevre duyarlılığın artırılması için çalışanların ve toplumun bilgi seviyesinin artırılması yönündeki faaliyetlerin yanı sıra çevreyi, insan sağlığını ve güvenliğini tehdit etmeyen uygulamaların kullanılması ve kullandırılması,
    • Müşteri şikayetlerinin yönetiminde etkin, gerçekçi ve uygulanabilir çözümler sunulması için çalışılması, müşterilerimizin haklarının korunması. Tüm şikayetlerin kayıt altına alınmasını sağlayarak, şikayet çözümü ile ilgili yapılan çalışmaların ardından elde edilen bulguların ve çözümlerin müşterilerimiz ile eksiksiz paylaşılması doğrultusunda tüm faaliyetlerimizi Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi yaklaşımı ile yürütürüz.

    KoçSistem Yönetim Ekibi olarak hissedarlarımızın, çalışanlarımızın, müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın memnuniyetini en üst seviyelerde tutabilmek, çalışanlarımızı meslek hastalıklarından ve olası yaralanmalardan korumak, çevremize verdiğimiz zararları en aza indirgemek için her türlü kaynağı sağlamayı taahhüt ederek tüm çalışanlarımızın katılımıyla bilgi teknolojileri ve hizmetleri sektöründe fark yaratan, örnek bir kuruluş olmak için çalışırız.
  • Müşteri Öneri ve Şikayetleri Yönetimi

    Müşterilerimizin geri bildirimlerini önemsiyoruz…
    Müşteri Öneri ve Şikayet Yönetimi Yaklaşımımız
    KoçSistem Yönetim Ekibi olarak hissedarlarımızın, çalışanlarımızın, müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın memnuniyetini en üst seviyelerde tutabilmek, çalışanlarımızı meslek hastalıklarından ve olası yaralanmalardan korumak, çevremize verdiğimiz zararları en aza indirgemek için her türlü kaynağı sağlamayı taahhüt ederek tüm çalışanlarımızın katılımıyla bilgi teknolojileri ve hizmetleri sektöründe fark yaratan, örnek bir kuruluş olmak için çalışırız.
    • Karşılıklı değer yaratan, sürdürülebilir işbirlikleri oluşturmak ve kazan kazan felsefesi ile müşterilerimize hizmet sunmak.
    • Yenilikçi hizmetlerle müşteri beklentilerinin ötesine geçmek ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, müşteri ilişkilerinde süreklilik yaratmak.
    • Şikayetleri, herhangi bir karşılık beklemeden, adili tarafsız ve eşit değerlendirmek.
    • Müşterilerimizin talep, beklenti ve şikayetlerini iyileştirme fırsat olarak görmek ve yasal zorunluluklara titizlikle uyarak talep, beklenti ve şikayetleri en iyi şekilde ele almak.
    • Müşterilerimizin kişisel bilgilerini gizli tutarak, açık, anlaşılır ve doğru bilgiler vererek, etkin, gerçekçi ve uygulanabilir çözümler sunmak,
    • Müşterilerimizin beklentilerini en üst seviyede tutmak, gerekirse personel eğitimlerimize özen göstererek yaklaşımımızı sürekli iyileştirme sağlamak,
    • Tüm erişim kanallarımız müşterilerimize ve kamuya açıktır.

    Müşteri Öneri ve Şikayetleri İş Akışı

    Müşteri gereksinimlerinin doğru anlaşılması ve beklentilerinin tahmin edilebilmesi, müşteri memnuniyetinin kazanılmasında önemli bir rol taşıyor.
    Üretilen her çözümün, “müşteri odaklı” olmasının yanı sıra koşulsuz müşteri memnuniyeti ve sadakati için “fark yaratma” konusunda da sınırların zorlanması gereken bir noktaya geldik.
    Memnun müşteriler yaratmak için, müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerin faydasını anlatıyor, sunduğumuz hizmeti benimsediğimizi ve her koşulda sağladığımız hizmetin arkasında olduğumuzu hissettiriyor olmalıyız.
    Müşteri gereksinimlerini iyi anlamak ve en uygun çözümü üretebilmek üzere yapılandırdığımız süreç ile koşulsuz memnun müşteriler ile var olmayı, gelişmeye devam etmeyi hedefliyoruz.

    Öneri/Şikayetlerinizi sitemizde bulanan
    Önerileriniz & Şikayetleriniz alanını kullanarak bize iletebilirsiniz. Bu alandaki “*” işaretli zorunlu alanları doldurmanızı rica ederiz.

  • Kilometre Taşlarımız

    Hizmet süreçlerimizi, müşterilerimizin beklentileri ile uyumlu ve iç verimliliğimizi arttıracak şekilde sürekli optimize ederek geliştiriyoruz.KoçSistem, 1997 yılında Saha Hizmetleri kapsamında alınan ISO 9002 belgesi ile ISO 9000 belgeli ilk Koç Grubu hizmet kuruluşu olmuştur. Aynı yıl, yazılım süreçleri, ISO/IEC 15504 SPICE (Software Process Improvement Capability Determination) modeli benimsenmiş ve iyileştirme çalışmaları yapılmıştır.2000 yılında, KoçSistem’in tüm hizmetleri kapsamında ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi belgesi alınmıştı. 2009 yılında Kalite Yönetim Sistemi belgesi, ISO 9001: 2008 versiyonuna yükseltilmiştir.

    2002 yılında, yazılım süreçlerinin iyileştirilmesi çalışmaları, CMMI (Capability Maturity Model Integration) modeline uygun olarak sürdürülmüştür.

    2003 yılında, süreç altyapısı, CMMI gereksinimlerini karşılayacak şekilde iyileştirilmiştir.

    2006 yılında, Appraisal C, Appraisal B, Appraisal A Readiness ve Appraisal A değerlendirme aşamaları başarılı bir şekilde tamamlanarak, KoçSistem, CMMI Maturity Level 3 olarak belgelendirilmiştir.

    2006 yılında, KoçSistem Veri Merkezi Hizmetleri, ITIL (Information Technology Infrastructure Library) tabanlı olarak tasarlanarak, hizmet yönetimi standardı ISO 20000-1:2005 ile belgelendirilmiştir.

    2008 yılında, Dışkaynak İşletim, Olağanüstü Durum Yönetimi, Masaüstü Yönetimi ve Uygulama Destek hizmetleri kapsamında, TÜBİSAD’ın bt_POTA Platinium belgeleri alınmıştır.

    2009 yılında, KoçSistem Veri Merkezi Hizmetleri, yapılan yoğun ve titiz çalışmalar sonucunda, BSI Tetkik ve Belgelendirme Kurumu tarafından yapılan denetimleri başarıyla tamamlayarak, Veri Merkezi Hizmetleri kapsamında, “ISO 27001-Information Security Management System” sertifikasını almaya hak kazanmıştır.

    2010 yılında, ISO 14001 Çevre Yönetimi, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Yönetimi sertifikaları alınmıştır. Ayrıca ISO 20000-1:2005 belgesi kapsamı, İletişim Ağı ve Çağrı Merkezi Çözüm ve Hizmetleri eklenerek genişletilmiştir.

    2010 yılında, TC. Milli Savunma Bakanlığı Nato Güvenlik Talimatı esaslarına uyum sağlanarak, KoçSistem Ankara lokasyonu, Tesis Güvenlik Belgesi’ni almaya hak kazanmıştır.

    2011 yılında, ISO 20000-1:2005 belgesi kapsamı, Uygulama Yönetim ve Destek hizmetleri ile genişletilmiştir.

    2012 yılında, ISO 20000-1:2005 belgesi kapsamı Saha Hizmetleri ile genişletilmiştir.

    2013 yılında, e-Fatura Özel Entegratörlük Hizmeti kapsamında ISO 22301:2012 belgesi alınmıştır. Aynı zamanda bankalara verilen destek hizmetleri kapsamında ISAE 3402 (Assurance Reports on Controls at a Service Organization) Denetim Görüş Raporu alınmıştır.

    2015 yılında, ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001:2004 Çevre Yönetimi, OHSAS 18001:2005 Iş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 10002:2014 Müşteri Şikayetleri Yönetimi, ISO 27001:2013 Bilgi Güvenliği Yönetimi, ISO 20000-1:2011 Hizmet Yönetimi belgelerinin kapsamları Istanbul One Veri Merkezi ile genişletilmiştir.

    KoçSistem Saha Hizmetleri Ofisleri, TSE Hizmet Yeterlilik Belgesine sahiptir.

  • Kalite Belgelerimiz

    KoçSistem olarak, bağımsız denetim kurumları tarafından verilen ulusal ve uluslararası kalite belgeleri Türkiye Bilişim Sektöründe öncülüğümüzü ve farklılığımızı ortaya koymaktadır.

    Sahip olduğumuz kalite belgeleri, müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını en uygun şekilde karşılayacağımızın göstergesi ve müşteri memnuniyetine giden yolun anahtarlarıdır.

    Sertifikalarımız için tıklayın

  • KoçSistem Kalite Yolculuğu

    tr_kalite_yolculugu

  • KoçSistem Bilgi Güvenliği Politikası

    Amaç KoçSistem çalışanlarının, KoçSistem kaynaklarını kullanırken uyması gereken bilgi güvenliği kurallarını belirleyerek bilginin gizliliğini, bütünlüğünü, erişilebilirliğini sağlamak ve kurumsal bilgileri korumaktır.
    Uygulama Alanı Bu politika, kurumdaki tüm çalışanları, üçüncü taraf olarak bilgi sistemlerine erişen kullanıcıları, bilgi sistemlerine destek sağlamakta olan hizmet, yazılım veya donanım sağlayıcılarını ve ziyaretçileri kapsamaktadır.
    Kısaltmalar Tanımlar

    Bilgi Varlıkları: Kurum için değeri olan her şey (kuruma ait her türlü bilgi, yazılım, donanım, insan, süreç)

    Bilgi Güvenliği: Kurumun bilgi varlıklarının sadece yetkili kişiler tarafından erişilebilir olmasının, yetkisiz değiştirmelerden korunması ve değişikliklerin farkına varılmasının, bilgi varlıklarına gerek duyulduğu an ulaşılabilir olmasının sağlanmasıdır.

    • KoçSistem Bilgi ve İletişim Hizmetleri A.Ş. (Kurum); amaçları, değerleri ve stratejik hedefleri doğrultusunda bilgi güvenliğine birinci derecede önem vermektedir.
    • Kurum yönetimi;
      • Kurumun güvenilirliğini ve imajını korumayı,
      • Yapılan sözleşmelerin, bilgi güvenliği gerekliliklerini yerine getirdiğinden emin olmayı ve
      • Kurumun temel ve destekleyici faaliyetlerinin en az kesinti ile devam etmesini sağlamayı hedeflemektedir.

    Kurum bu kapsamda, kurumun bilgi varlıklarının gizliliğini, bütünlüğünü ve erişilebilirliğini sağlayacak ve koruyacak tedbirleri almayı taahhüt eder.

    • Bilgi güvenliği risklerinin tanımlanması, değerlendirilmesi ve işlenmesi, kurumun risk yönetimi kapsamında ele alınır. Risklerin yönetiminden Uyum ve Risk Birim Yöneticiliği ve Bilgi Güvenliği Süreç Yöneticisi sorumludur.
    • Kuruma ait bilgi teknolojileri altyapısını kullanan ve bilgi kaynaklarına erişen herkes:
      • Kişisel ve elektronik iletişimde ve üçüncü taraflarla yapılan bilgi alışverişlerinde kuruma ait bilginin gizliliğini sağlamalı,
      • Kritiklik düzeylerine göre işlediği bilgiyi yedeklemeli,
      • Risk düzeylerine göre belirlenen güvenlik önlemlerini almalı,
      • Bilgi güvenliği ihlalleri hakkında bilgi sahibi olmalı, ihlal olacak davranışlarda bulunmamalı ve gözlemledikleri bilgi güvenliği ihlal olaylarını kurumun belirlediği ve duyurduğu yollar aracılığı ile raporlamalı,
      • Kurum içi bilgi kaynaklarını yetkisiz kişilerle paylaşmamalı, T.C. yasalarına ve yönetmeliklerine aykırı faaliyetler amacıyla kullanmamalıdır.
    • Kurumun çalışanları, üçüncü taraf, tedarikçi, müşteri, ziyaretçi gibi dış taraflar, bu politikaya ve bu politikanın uygulanmasını sağlayan diğer politika, prosedür ve talimatlara uymakla yükümlüdür.
    • Bilgi Güvenliği ve İş Sürekliliği Kurulu, bilgi güvenliği altyapısını desteklemek ve işleyişini devam ettirmek ile sorumludur.
    • Kurum, farkındalığı sağlamak için tüm çalışanlara e-eğitim veya sınıf eğitimi olarak “Bilgi Güvenliği Farkındalık Eğitimleri” vermeyi, bilgi güvenliğini sürekli iyileştirmeyi, yasal mevzuat ve düzenlemeler ile ilgili tarafların uygulanabilir beklentilerini karşılamayı taahhüt etmektedir.
    • Bilgi güvenliği politika, prosedür ve talimatlarına uyulmaması halinde, kurum personel yönetmeliği gereğince uyarma, kınama, sözleşme feshi gibi yaptırımlar uygulanır.
    • Kurum üst yönetimi, KoçSistem Bilgi Güvenliği Politikasında belirtilen kurallar çerçevesinde bilgi varlıklarının korunması, bilgi güvenliği farkındalığının yaratılması, ortak bir kurum kültürü oluşturulması, risklerin tespit edilmesi ve zayıflıkların kapatılması için gerekli aksiyonların alınması ve güvenlik ihlallerinde gerekli yaptırımın icra edilmesi konularında her türlü desteği vermeye hazırdır.
    • Kurum, Bilgi Güvenliği gerekliliklerine uyumunu; iç ve dış denetimler, denetim sonuçlarının yönetime sunulması ve bu sonuçlar ile ilgili olarak aksiyonların gerçekleştirilmesi ile sağlar. Uygulanabilir bilgi güvenliği kontrolleri de ilgili taraflar ile birlikte belirlenerek yönetilir.
    • Bu politika, Bilgi Güvenliği Süreç Yöneticisi tarafından yılda en az 1 (bir) kez gözden geçirilir. Kurum üst yönetimi tarafından onaylanır ve duyurulur. Bilgi güvenliği süreçlerine etkisi büyük değişikliklerde de politikanın gözden geçirilmesi gerekir.


Gücümüz, Hayal Gücünüz

Türkiye Bilgi Teknolojileri sektörünün yön belirleyen kuruluşlarından KoçSistem, “uçtan uca hizmet verme” anlayışı doğrultusunda, ihtiyaca göre geliştirdiği özel teknolojik çözümleriyle, müşterilerine beklentilerinin ötesinde hizmet vermeyi ilke edinmiştir.

Günümüzde, şirketlerin dünya pazarlarındaki payı büyütme mücadelesi öncelikleri yeniden şekillendirmekte ve yeni düzende, oyunun kuralları bilgiyi yönetenler tarafından belirlenmektedir. KoçSistem, bilgiyi doğru ve etkin yöneterek, küresel rekabete karşı pozisyon alma refleksi, müşterisinin hayallerini yaratıcılığıyla gerçeklere dönüştürme hedefi ve hızlı hareket edebilen çözüm odaklı yapısıyla, 71 yıllık tecrübesinden de güç alarak, Türkiye’nin dört bir yanındaki hizmet merkezleri ile koşulsuz müşteri memnuniyeti sağlamaktadır.

KoçSistem, farklılığını sürekli kılmak için sahip olduğu kurumsal yetkinliklerini ve yaratıcılığını, dünyanın en büyük teknoloji üreticileri ve sağlayıcıları ile kurduğu stratejik ortaklıklarla birleştirmekte, kalıcı işbirliklerine ve başarılara imza atmaktadır.

Sürekli gelişimini ve kurumsal var oluşunu, “Gücümüz, hayal gücünüz” söylemiyle özetleyen KoçSistem, müşteriye özgün teknoloji çözümleri ve dış kaynak hizmetleriyle müşterilerinin sürdürülebilir büyüme hedeflerini “fark yaratma” stratejisiyle gerçekleştirmektedir.

 

Vizyon

Yenilikçi teknoloji, çözüm ve hizmetleriyle paydaşlarını Avrupa ve yakın coğrafyada yarınlara taşıyan öncü güç olmaktır.

Misyon

Paydaşlarından aldığı gücü, onların gelişimi için kullanarak, ülkesi için değer yaratan, güvenilir, yenilikçi ve yönlendirici teknoloji, çözüm, hizmet liderliği yapmak ve sürdürmektir.

Ödüller

2016

Dell EMC Service Partner Forum, “Evrensel Saha hizmetleri EMEA Bölgesel İş Ortağı” ödülü
Ar-Ge Merkezleri Zirvesi, En iyi Kapasite ödülü
Bilişim 500, Yılın Sistem Entegratörü Hizmet Alt Kategori Birinciliği, Barındırma Yönetim Bulut Hizmeti Kategori Birinciliği
Cisco, Mimari Başarı İşbirliği Çözümleri Ortağı
IBM, En Başarılı iş Ortağı Ödülü
Koç Topluluğu Spor Kulübü, Tenis Ligi B Grubu İkincilik Kupası
13. Caspian Energy, Yılın Çözüm Ortağı Ödülü
19 Mayıs Yarı Maratonu, Samsun Birincilik Kupası
27. Koç Topluluğu, Spor Şenlikleri Kadın Yüzme Takımı İkincilik Kupası

2015

Cisco, Yılın Güvenlik Mimarisi Ortağı
Cisco, FY15 Yükselen Bölge Partner Plus Programı Elite Kategori Şampiyonu
Dell, Kullanıcı Grubu Konferansı Mükemmellik Ödülü
EMC², Altın Sertifika
Fortinet, FortiPartner Programı Sertifikalı Ödülü
HP, Yılın Fark Yaratan En İyi Servis Sağlayıcısı Ödülü
Honeywell, Türkiye Üstün Başarı Ödülü
Huawei, En Çok Değer Katan İş Ortağı Ödülü
Vitel, Başarılı Çözüm Ortağı Ödülü

2014

Bilişim 500, Barındırma Yönetim Bulut Hizmeti Kategori Birinciliği
Dell, En Başarılı Özel Sektör Projesi, Yılın En Yüksek Ciro Yapan İş Ortağı Ödülü
Microsoft, Yılın Hosting İş Ortağı Ödülü
Indoor Cup 2, Fanatik Şirketler Arası Salon Atletizm Oyunları Ödülü
Zebra, Mükemmellik Ödülü

2013

Borusan Lojistik, Özel Ödülü
Euro Cloud, Yılın En İyi Ticari Sektör Örnek Vakası Ödülü
Oracle, Yılın Oracle İş Ortağı Başarı Ödülü
Violin Memory, Servis Sağlayıcı Ödülü
24. Koç Topluluğu, Spor Şenliği Satranç İkincilik Kupası Ödülü

2012

Cisco, Yılın İş Ortağı
Dell, En Başarılı İş Ortağı Yazılım Ürünleri Ödülü
Dimension Data, Yılın İş Ortağı
Deloitte, Teknoloji Fast50 Türiye Büyük Yıldız Ödülü
Engelsiz Kariyer, İşveren Farkındalık Ödülü
Estap, Kanal Yapılandırması Desteği Ödülü
Huawei, VAP Ödülü
ITEUROPA, Yılın Teknoloji Çözümü Ödülü
Ulaştırma Denizcilik Ve Haberleşme Bakanlığı (UDH), Akıllı Ulaşım Sistemleri Çalıştayı Ödülü
The Stevie International Awards, Marka ve İtibar Yönetimi Kategorisi Uluslararası Stevie Ödülü
The European IT Awards, Avrupa’da Yılın Teknoloji Çözümü
The International Business Awards (IBA), Altın Stevie Ödülü Yılın İnsan Kaynakları Ekibi Ödülü

2011

AonHewitt, En İyi İş Yerleri Araştırması 4. En İyi İş Yeri Ödülü
Avaya, Yılın İş Ortağı
Bilişim 500, Danışmanlık Hizmetleri Kategorisi Birincisi ve Donanım Bölümü Yılın Sistem Entegratörü Ödülü Barındırma Yönetim Hizmetleri Kategori Birincisi
Dell, En çok Satış Yapan İş Ortağı Ödülü
Oracle, Yılın Veri Tabanı İş Ortağı Ödülü
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, Küresel Isınma Duyarlılık Ödülü

2010

Avaya, Çağrı Merkezi Mükemmellik Ödülü
Cisco, Yılın Tümleşik İletişim İş Ortağı, Yılın Hizmet İş Ortağı ve Yılın Büyük Kurumsal Müşteriler İş Ortağı Ödülü
IBM, Yılın Sistem Bütünleştiricisi Ödülü
Oracle, Yılın İş Ortağı Başarı Ödülü
21. Koç Topluluğu Spor Şenliği, Bayan Voleybol Birincilik Kupası ve Bay Voleybol Birincilik Kupası, Tenis Tek Bayanlar İkincilik Kupası

2009

HP, İş Teknolojileri Optimizasyonu, Kurumsal Satışlardaki En İyi Büyümeyi Gerçekleştiren İş Ortağı Ödülü
İKMTSD, Kuruluşlar arası Masa Tenisi Türkiye Şampiyonası 2.İstanbul Kupası Erkek Takım İkinciliği ve 1.Grup Erkek Takım Birinciliği Kupası
Kariyer.net, İnsana Saygı Ödülü
Koç Holding, En Başarılı Koçlular Sayısal Yayıncılık Projesi Birincilik Ödülü
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, Çevre Duyarlılık Ödülü
7.Uluslararası Finans Zirvesi, Active Academy Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü
8. İstanbul Çağrı Merkezi, Teknoloji Ödülleri Teknolojinin En İyi Kullanımı Dalında En İyi Çağrı Merkezi Ödülü
20. Koç Topluluğu Spor Şenliği, Bayan Voleybol Centilmenlik Kupası, Bay Voleybol Birincilik Kupası

2008

Avaya, En İyi Sistem Entegratörü Ödülü
Cisco, En İyi Servis İş Ortağı ve Finans Sektörü İş Ortağı Ödülü
ICT, Avrasya Zirve Ödülleri Jüri Özel Ödülü
Oracle, İş Ortakları Üstün Başarı Ödülü
Oracle, Gönüllüler Olimpiyatları, Masa Tenisi Birinciliği ve Bowling İkinciliği Kupası
19. Koç Topluluğu Spor Şenliği, Bay Voleybol İkincilik Kupası

2007

Avaya, MEA Yılın İş Ortağı, Growth Award
Avaya, En İyi Hizmet Çalışanı, En İyi Sistem Entegratörü
Cisco, En İyi Hizmet Veren İş Ortağı Ödülü
VMware, En Yüksek Ciro Yapan İş Ortağı Ödülü

2006

Avaya, En İyi Çağrı Merkezi Ödülü ve En İyi Satış Öncesi Kişi Ödülü
IBM, Yılın Winback Projesi Ödülü
Microsoft, Microsoft ile Servis İşbirliği Ödülü
Nortel Networks, En İyi Proje Satışı Ödülü

2005

Avaya, Kick-Off EMEA En Başarılı Uygulama Yazılımları İş Ortağı Ödülü
Cisco, EMEA Yılın Çözüm Ortağı, Akdeniz Bölgesi Yılın Gümüş İş Ortağı Ödülü
DELL, EDB Platin İş Ortaklığı En İyi Hizmetler Ortaklığı Ödülü
EMEA, İş Geliştirme Ödülü
EMC, İş Ortağı Uygulama Düzeyinde En İyi ILM Çözümü Ödülü
Juniper, Elite Partner Forum Mükemmeliyet Ödülü, İş Geliştirme Ödülü
Koç Topluluğu 17. Spor Şenliği, Bayanlar Voleybol Üçüncülük Kupası, Bayanlar Voleybol Birincilik Kupası ve Erkekler Voleybol Üçüncülük Kupası
Microsoft, Yılın Teknoloji Yaygınlaştırıcısı Ödülü
Sun, I-Force İş Ortağı Sistem Tedarikçisi Ödülü
Sun, Partner Symposium Veri Merkezi Satış Şampiyonu Ödülü
Sun Microsystems, En Stratejik Satış Başarısı Ödülü

2004

HP, En Yüksek Ciro, Servis Satış Yapan Servis Sağlayıcı
IBM, Yılın Projesi Ödülü
Koç Topluluğu 15. Spor Şenliği, Erkekler Voleybol Centilmenlik Kupası
Koç Topluluğu 16. Spor Şenliği, Erkekler Voleybol İkincilik Kupası ve Bayanlar Voleybol İkincilik Kupası

Koç Holding

Vehbi Koç

Koç Holding Hakkında

Temelleri 1926 yılında atılan Koç Holding, 90 yılı aşan yolculuğunda, değişimin hep bir adım önünde giderek sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın da en büyük ve başarılı gruplarından biri haline geldi. Tüm faaliyetlerinde uluslararası standartlara uyum ve sürekli gelişim amacını gözeten Koç Topluluğu, ülkesinde yakaladığı başarıyı dünyada yakalama hedefine adım adım ilerleyen bir dünya oyuncusu.

Hedef ve İlkeler

Koç Topluluğu, çalışanlarıyla birlikte, sağlıklı gelişmeyi, evrensel kalite ve standartlarda ürün ve hizmetler sunmayı amaçlıyor. Ülkesi, müşterileri, ortakları, bayileri ve yan sanayi için güvenilirlik, devamlılık ve saygınlık simgesi olmayı hedefliyor.

Bu doğrultuda Vehbi Koç, hedef ve ilkeleri şöyle sıralıyor:

“Müşterilerimiz, velinimetimizdir.”

Müşterilerimiz için değer yaratmak, beklentilerine kalite ve istikrarla karşılık vermek ilk önceliğimizdir.
Ürünlerimize sahip çıkmak ve satış sonrasında da müşterilerimizin yanında olmak görevimizdir.

Daima “en iyi” olmak, vazgeçilmez hedefimizdir.

Kalitede, hizmette, ikmal kaynaklarımız ve bayi ilişkilerimizde, hissedarlara sunulan yatırım seçeneklerinde en iyi olmak ve kamuoyunda sahip olduğumuz bu imajı korumak ana hedefimizdir. Bu hedefe ulaşmak üzere faaliyet gösterilen alanlarda yönetimi üstlenmek ve piyasada lider olmak temel ilkemizdir.

En önemli sermayemiz, insan kaynağımızdır.

Ürün ve hizmetlerimizin kalitesi çalışanlarımızın kalitesiyle başlar. En iyi personeli ve yetişkin insan gücünü Topluluğumuza çekmek ve istihdam etmek, insanımızın yeteneklerinden, gücünden ve yaratıcılığından azami fayda sağlamak; verimliliklerini artırmak, gelişmelerine imkân tanımak ve iş birliği ve dayanışmanın yeşerdiği bir çalışma ortamı yaratmak, Koç Topluluğu’nun kuşaklar boyu devamlılığını sağlamak için seçtiğimiz yoldur.

Amacımız, sürekli gelişmek için kaynak yaratmaktır.

Hizmetin sürekliliğini sağlamak üzere, gerekli yatırımları gerçekleştirebilmek; küçük ve büyük tasarrufların birleşmesini teşvik etmek üzere, sermayenin hakkı olan kârı hissedarlara sağlamak; çalışanlarımızın ve toplumun ekonomik ve sosyal gelişmesine yardımcı olmak üzere, faaliyetlerden kaynak yaratmak ve tüm kaynakların akılcı kullanımını sağlayarak savurganlığa ödün vermemek, ana ilkelerimizdendir.

Üstün iş ahlakı ve dürüst çalışma ilkelerine uymak, düsturumuzdur.

Tüm ilişkilerimizde adilane, karşılıklı yarar sağlamak amacıyla, iyi niyet ve anlayışla davranmak, yasalara ve ahlak kurallarına daima uymak ilkemizdir.

Bugünün insanına ve gelecek kuşaklara karşı sorumluluklarımızı yerine getirmek, öncüsü olduğumuz ve vazgeçemeyeceğimiz bir başka temel ilkemizdir.

Türkiye ve dünya için, çevre koruma bilinciyle davranmak ve bu bilinci yaymak görevimizdir.

Gücümüzü aldığımız Türk ekonomisine güç katmayı hedef alırız.

“Topluluğumuzun ana ilkesini şu sözlerimle ifade etmek istiyorum:

Benim Anayasam şudur: Devletim ve ülkem var oldukça ben de varım. Demokrasi varsa hepimiz varız.

Memleketimizin ekonomisini kuvvetlendirmek için elimizden gelen bütün gayreti göstermeliyiz. Ekonomimiz güçlendikçe demokrasi daha iyi yerleşir, dünyadaki itibarımız artar.”

Vehbi Koç

İş Ortaklarımız

Kurumsal Sosyal Sorumluluk

ÜLKEM İÇİN TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİNİ DESTEKLİYORUM

“Ülkem İçin” Projesi, Koç Topluluğu şirketleri, çalışanları, bayileri ve tedarikçileri arasında sosyal sorumluluk olgusunu yaygınlaştırmayı hedefleyen bir çatı projedir. Teması iki yılda bir değişen proje kapsamında, toplumsal sorunlara karşı daha katılımcı bir tutum geliştirmek ve yerel gelişimi destekleyerek yaşam standardını yükseltecek projeleri hayata geçirilmesi amaçlanıyor.

Teması “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” olarak belirlenen Ülkem İçin Projesi’nin 2015-2017 yılı uygulamasında Koç Topluluğu olarak hedeflenen, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri ve sonuçlarına dair kamuoyunda farkındalık yaratmak ve bütüncül bir yaklaşımla iş kültüründe ve sosyal hayatta daha eşitlikçi bir yaklaşım geliştirerek rol model olmaktır.

KoçSistem olarak “Ülkem İçin” Projesi kapsamında eşitlikçi bir toplum ve dünya yaratabilmek, hem bireysel hem de kurumsal olarak bilinçli bir duyarlılı geliştirebilmek için eğitimlerimizi sürdürmeye ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’ne dair farkındalık yaratmak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz.

HE FOR SHE TÜRKİYE

Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi UN Women’ın başlattığı HeForShe, her yaştan erkeği toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın haklarını savunmak için önderlik yapmaya çağıran bir dayanışma hareketidir.UN Women ve BM Küresel İlkeler Sözleşmesi ortak metni olan “Kadının Güçlenmesi İlkeleri”ni imzalayan Koç Holding, BM Kadın Birimi tarafından yürütülmekte olan HeForShe kapsamında da küresel düzeyde 10 Etki Lideri (Impact Champions) arasına seçilmiştir.Kampanyanın ana fikri, toplumsal cinsiyet eşitliğinin sadece kadınları değil, tüm toplumu ilgilendiren bir mesele olduğu ve kadın-erkek eşitliğinin sağlandığı bir toplumda, sosyal, siyasi ve ekonomik alanlarda, hem kadın hem de erkeklerin kazançlı çıkacağıdır.

KoçSistem olarak HeForShe kampanyası kapsamında çalışmalarımızı sürdürmeye devam ediyoruz. Erkekleri, kadın hakları için değişimin temsilcisi olmaya ve www.heforshe.org/tr adresine tıklayarak imza vermeye devam ediyoruz.

YEŞİL BİLGİ PLATFORMU

Yeşil Bilgi Platformu, Koç Topluluğu şirketleri; KoçSistem, Koç Bilgi ve Savunma Teknolojileri, Bilkom, Tanı ve Zer’in öncülüğüyle çevre alanında başlatılan kurumsal sosyal sorumluluk platformudur. 24 Eylül 2008 tarihinde hayata geçirilen platformun amacı, çevre bilgisini toplumun geniş kesimlerine yaymak ve toplum genelinde bilginin bilince dönüşmesi hedefiyle çalışmaktır.

Yeşil Bilgi Platformu’nun işbirliği yaptığı sivil toplum kuruluşları ise, çevre konusunda Türkiye’nin önde gelen STK’larından olan TEMA, Deniz Temiz Derneği/TURMEPA, ÇEVKO, Buğday Derneği, TÜRÇEK, WWF-Türkiye’dir. Çevremizin geleceği ile ilgili olarak Fütüristler Derneği ile işbirliği yapan platformun akademik iş ortağı Koç Üniversitesi; medya iş ortakları ise Cumhuriyet Gazetesi ve EKOIQ Dergisi’dir.

Yeşil Bilgi Platformu, amacı ve içeriği itibariyle “crowdsourcing” modeliyle çalışan bir projeler ağıdır. Birden çok projeden oluşan ve gerek çok sayıda şirketle, gerekse çok sayıda sivil toplum kuruluşu ve diğer iş ortakları ile işbirliğine ve gönüllülük esasına dayanan bir yapısı vardır.

Uygulamalar

Koç Bilgi Grubu, Yeşil Bilgi Platformu kapsamında, öncelikle kendi paydaşlarından başlamak üzere toplumda çevre, bilgi ve bilincinin oluşması için bir dizi uygulama gerçekleştirmektedir. Tüketimin geri dönüştürülebilir ve çevre dostu olması için platform özelinde yapılan projelerle gereken önlemler hayata geçirilmekte, platformun kurucu şirketlerinin kampüs ve binalarına yerleştirilen atık kutularında toplanan atıkların, geri dönüşüm süreçlerinden geçmek veya doğaya en az zarar verecek şekilde imha edilmek üzere ilgili kuruluşlara gönderilmesi sağlanmaktadır. Çevre hassasiyetlerimizi tanımlayan Yeşil Bilgi Anayasası’nı tüm kurucu şirket çalışanlarımız imzalamış olup Yeşil Bilgi Platformu tarafından düzenlenen seminerlerle çalışanlarla konusunun uzmanı kamuoyu liderleri çevre özelinde gerçekleştirilen panellerde bir araya getirilmişlerdir. Sanatın etkileyici diliyle genç nesil başta olmak üzere toplumun çeşitli kesimlerine yönelik projeler gerçekleştiren Yeşil Bilgi Platformu, bilginin bilince dönüşmesi için bugüne kadar sinema, fotoğraf ve müzik gibi sanatın çeşitli alanlarında projeler gerçekleştirmiştir. www.yesilbilgi.org adlı web sitesinde, çevre konulu haberler, güncel gelişmeler, etkinlikler, röportajlar ve çevre ile ilgili bilgilere yer verilmektedir. www.yesilbilgi.org ile hedeflenen; bilginin geniş kitleler ile paylaşılması ve bilgi sahibi olan geniş kitlelerin, attıkları her adımda çevreye duyarlı davranmayı alışkanlık haline getirmelerine yardımcı olmaktır. www.yesilbilgi.org, çevre alanında değerli çalışmaları bulunan platform destekçisi sivil toplum kuruluşlarının sahip oldukları bilgi birikimlerinin ışığında hazırlanmaktadır.

Ödüller

  • 21 Ocak 2011 tarihinde Ekonomi Gazetecileri Derneği’nin liderliğinde gerçekleşen Küresel Isınma Kurultayı’ndan “Çevre Dostu Sertifikası”
  • 7 Mayıs 2009 tarihinde gerçekleşen Türkiye Gazeteciler Cemiyeti II. Küresel Isınma Kurultayı’nda, Kurultay Düzenleme Komitesi ve 60 Sivil Toplum Kuruluşu tarafından “Çevre Duyarlılık Ödülü” ve
  • 12 Kasım 2009 tarihinde gerçekleşen 7. Uluslararası Finans Zirvesi’nde ise “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü’nü almaya hak kazanmıştır.

Rakamlarla Yeşil Bilgi Platformu

5000 gönüllüsü, bugüne dek farklı proje ve çalışmalarda bir araya gelmiş 30’u aşkın iş ortağı ve otoritelerce layık görülmüş 3 ödülün sahibi olan Yeşil Bilgi Platformu, faaliyetlerine başladığı tarihten bu yana 4 milyon kişiye ulaşmış, yaklaşık 10.000 adet fidan dikimi gerçekleştirerek ülkemiz ormanlarının zenginleşmesine katkıda bulunmuştur. Kuruluş amacına uygun olarak bugüne kadar küresel ısınmadan iklim değişikliğine, su sıkıntısı ve suyun doğru kullanımından orman yangınlarına kadar çevre sorunlarına yönelik 20’nin üzerinde proje ve uygulamaya imza atmayı başarmıştır.

Platform, kurucu şirketlerde uygulanan “atık yönetimi” sonucu; bugüne dek 65 ton kağıdın geri dönüşümü ile 1110 ağacın kesilmesini önlemiş ve 2.995 ton sera gazının atmosfere salımını engellemiştir.

Yeşil Bilgi Platformu hakkında detaylı bilgiye ulaşmak için www.yesilbilgi.org’u ziyaret edebilir, aşağıda yer alan sosyal medya mecralarını takip edebilirsiniz.

Sürdürülebilirlik Raporu

Küresel İlkeler Sözleşmesi

2000 yılından günümüze giderek yaygınlaşan Küresel İlkeler Sözleşmesi, gönüllülük esasıyla benimseniyor ve ilkelere uyum konusundaki çalışmalar, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi internet sayfası aracılığıyla raporlanıyor.

Küresel İlkeler Sözleşmesi, insan hakları, çalışma koşulları, çevre ve yolsuzlukla mücadele konularında belirlenen 10 ilkeden oluşuyor. Bu ilkeler risk yönetimi, verimlilik artışı, çalışan motivasyonu ve bağlılığı, marka bilinci, yeni piyasalara erişim açısından şirket ve kuruluşların daha yüksek hedeflere ulaşabilmesi için yol gösterici bir perspektifle hazırlanıyor.

Küresel İlkeler Sözleşmesi internet sayfasında (www.unglobalcompact.org) Haziran 2014 itibarıyla yer alan bilgilere göre, Küresel İlkeler Sözleşmesi, 8.100’ü iş dünyasından, 4.271’i kamu kuruluşları, yerel yönetimler, dernek ve vakıflar, sendikalar, mesleki örgütler ve akademik kuruluşlardan olmak üzere, 130 ülkeden 12.000’den fazla katılımcıya ulaşmıştır. Küresel İlkeler Sözleşmesi Türkiye’de de 291 katılımcıya ulaşan faal bir yerel ağa sahiptir.

Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin 10 İlkesi

İnsan Hakları

İlke 1: İş dünyası, ilan edilmiş insan haklarını desteklemeli ve bu haklara saygı duymalı
İlke 2: İş dünyası, insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmamalı

Çalışma Standartları

İlke 3: İş dünyası çalışanların sendikalaşma ve toplu müzakere özgürlüğünü desteklemeli
İlke 4: Zorla ve zorunlu işçi çalıştırılmasına son verilmeli
İlke 5: Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına son verilmeli
İlke 6: İşe alım ve işe yerleştirmede ayrımcılığa son verilmeli

Çevre

İlke 7: İş dünyası çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları desteklemeli
İlke 8: İş dünyası çevresel sorumluluğu artıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek vermeli
İlke 9: İş dünyası çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını desteklemeli

Yolsuzlukla Mücadele

İlke 10: İş dünyası rüşvet ve haraç dahil her türlü yolsuzlukla savaşmalı

https://www.unglobalcompact.org/

Kişisel Verilerin İşlenmesi Aydınlatma Metni

KoçSistem Bilgi ve İletişim Hizmetleri Anonim Şirketi (“Şirket”) olarak kişisel verilerinizin güvenliği hususuna azami hassasiyet göstermekteyiz. Bu bilinçle, Şirket olarak ürün ve hizmetlerimizden faydalanan kişiler dahil, Şirket ile ilişkili tüm şahıslara ait her türlü kişisel verilerin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVK Kanunu”)’na uygun olarak işlenerek, muhafaza edilmesine büyük önem atfetmekteyiz. Bu sorumluluğumuzun tam idraki ile Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel verilerinizi aşağıda izah edildiği surette ve mevzuat tarafından emredilen sınırlar çerçevesinde işlemekteyiz.

1. Kişisel Verilerin Toplanması, İşlenmesi ve İşleme Amaçları
Kişisel verileriniz, Şirketimiz tarafından verilen hizmet, ürün ya da ticari faaliyete bağlı olarak değişkenlik gösterebilmekle; otomatik ya da otomatik olmayan yöntemlerle, ofisler, şubeler, bayiler, çağrı merkezi, internet sitesi, sosyal medya mecraları, mobil uygulamalar ve benzeri vasıtalarla sözlü, yazılı ya da elektronik olarak toplanabilecektir. Şirketimizin ürün ve hizmetlerinden yararlandığınız müddetçe oluşturularak ve güncellenerek kişisel verileriniz işlenebilecektir.Ayrıca, Şirket hizmetlerini kullanmak niyetiyle çağrı merkezimizi veya internet sayfamızı kullandığınızda, Şirketimizi veya internet sitemizi ziyaret ettiğinizde, Şirketimizin düzenlediği eğitim, seminer veya organizasyonlara katıldığınızda kişisel verileriniz işlenebilecektir.

Toplanan kişisel verileriniz, Şirketimiz tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden sizleri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimlerimiz tarafından yapılması, Şirketimiz tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin sizlerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek sizlere önerilmesi, Şirketimizin ve Şirketimizle iş ilişkisi içerisinde olan kişilerin hukuki ve ticari güvenliğinin temini (Şirketimiz tarafından yürütülen iletişime yönelik idari operasyonlar, Şirkete ait lokasyonların fiziksel güvenliğini ve denetimini sağlamak, iş ortağı/müşteri/tedarikçi (yetkili veya çalışanları) değerlendirme süreçleri, hukuki uyum süreci, mali işler v.b.), Şirketimizin ticari ve iş stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması ve Şirketimizin insan kaynakları politikalarının yürütülmesinin temini amaçlarıyla KVK Kanunu’nun 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde işlenecektir.

2. İşlenen Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği
Toplanan kişisel verileriniz; Şirketimiz tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden sizleri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimlerimiz tarafından yapılması, Şirketimiz tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin sizlerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek sizlere önerilmesi, Şirketimizin ve Şirketimizle iş ilişkisi içerisinde olan kişilerin hukuki ve ticari güvenliğinin temini (Şirketimiz tarafından yürütülen iletişime yönelik idari operasyonlar, Şirkete ait lokasyonların fiziksel güvenliğini ve denetimini sağlamak, iş ortağı/müşteri/tedarikçi (yetkili veya çalışanları) değerlendirme süreçleri, hukuki uyum süreci, mali işler v.b.), Şirketimizin ticari ve iş stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması ile Şirketimizin insan kaynakları politikalarının yürütülmesinin temini amaçlarıyla iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize, Koç Topluluğu şirketlerine, hissedarlarımıza, kanunen yetkili kamu kurumları ve özel kişilere, KVK Kanunu’nun 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde aktarılabilecektir.

3. Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Kişisel verileriniz, her türlü sözlü, yazılı ya da elektronik ortamda, yukarıda yer verilen amaçlar doğrultusunda Şirketçe sunduğumuz ürün ve hizmetlerin belirlenen yasal çerçevede sunulabilmesi ve bu kapsamda Şirketimizin sözleşme ve yasadan doğan mesuliyetlerini eksiksiz ve doğru bir şekilde yerine getirebilmesi gayesi ile edinilir. Bu hukuki sebeple toplanan kişisel verileriniz KVK Kanunu’nun 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında bu metnin (1) ve (2) numaralı maddelerinde belirtilen amaçlarla da işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

4. Kişisel Veri Sahibinin KVK Kanunu’nun 11. maddesinde Sayılan Hakları
Kişisel veri sahipleri olarak, haklarınıza ilişkin taleplerinizi, işbu Aydınlatma Metni’nde aşağıda düzenlenen yöntemlerle Şirketimize iletmeniz durumunda Şirketimiz talebin niteliğine göre talebi en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, Kişisel Verileri Koruma Kurulunca bir ücret öngörülmesi halinde, Şirketimiz tarafından belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır. Bu kapsamda kişisel veri sahipleri;

  • Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • KVK Kanunu’nun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.

KVK Kanunu’nun 13. maddesinin 1. fıkrası gereğince, yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak ile ilgili talebinizi, yazılı veya Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun belirlediği diğer yöntemlerle Şirketimize iletebilirsiniz. Kişisel Verileri Koruma Kurulu, şu aşamada herhangi bir yöntem belirlemediği için, başvurunuzu, KVK Kanunu gereğince, yazılı olarak Şirketimize iletmeniz gerekmektedir. Bu çerçevede Şirketimize KVK Kanunu’nun 11. maddesi kapsamında yapacağınız başvurularda yazılı olarak başvurunuzu ileteceğiniz kanallar ve usuller aşağıda açıklanmaktadır.

Yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak için kimliğinizi tespit edici gerekli bilgiler ile KVK Kanunu’nun 11. maddesinde belirtilen haklardan kullanmayı talep ettiğiniz hakkınıza yönelik açıklamalarınızı içeren talebinizi; www.kocsistem.com.tr adresindeki formu doldurarak, formun imzalı bir nüshasını Ünalan Mahallesi. Ayazma Caddesi. Çamlıca İş Merkezi B3 Blok 34700 Üsküdar /İstanbul adresine kimliğinizi tespit edici belgeler ile bizzat elden iletebilir, noter kanalıyla veya KVK Kanunu’nda belirtilen diğer yöntemler ile gönderebilir veya ilgili formu kocsistem@kocsistem.hs02.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletebilirsiniz.

Bilgi Toplumu Hizmetleri

Gizlilik Sözleşmesi

Telif Hakları

www.kocsistem.com.tr sitesinin tüm hakları KoçSistem Bilgi ve İletişim Hizmetleri A.Ş.’ye (KoçSistem) aittir.

KoçSistem sitesi içeriğinde bulunan tüm yazılım ürünleri ve yazı, makale, fotoğraf, resim, doküman, ses, işaret ve benzeri fikir ürünleri Telif Hakları ile ilgili yasal mevzuat uyarınca korunmaktadır.

Bu ürünlerin hiçbiri KoçSistem’in yazılı izni olmadan kullanılamaz. Bu ürünlerin herhangi bir amaçla kopya edilmeleri, tekrar üretilmeleri, değiştirilmeleri, habersiz ve izinsiz kullanımları ve dağıtımları kanuni olarak yasaklanmıştır.

Kişisel ve Ticari Olmayan Kullanım Sınırları

Bir nüshaya kadar izin verilen kişisel ve ticari amaçlı olmayan çoğaltmalarda, KoçSistem‘in ticari marka veya telif hakkı sahibi olduğunun belirtilmesi zorunludur.

Dijital Kütüphane

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?






Site İçinde Arama