Workplace is a digital workspace and intranet solution centered around enhancing the effective use of technology in the workplace. It focuses on employee collaboration, communication, innovation, mobility, and cloud computing.
With RPA - Robotic Process Automation, you can reduce your operational burdens and increase your business efficiency in your digital transformation process.
Highlight
Pixage is a digital publishing application that enables the centralized management of all screens and broadcasting streams from a single platform.
KAI, developed by KoçSistem, is an AI-powered digital colleague designed to enhance employee experience and improve efficiency in operational processes.
With Low Code, any desired application can be easily created without the need for a software background or coding.
Pixage
Pixage
Pixage is a digital publishing application that enables the centralized management of all screens and broadcasting streams from a single platform.

For more detailed information about our Pixage services, you can visit our Pixage page!
View in Detail
Future vehicle technologies in the digitizing automotive industry.
The rise and future of digital financial services.
New trends in the durable goods sector in the age of digital transformation.
Digital transformation in the energy sector and future energy technologies.
Digitized education: Tomorrow's technologies.
Digital transformation in the public sector and citizen-centered services.
Digitalization in the retail sector and future shopping trends.
Digital health: The rise of technology in healthcare services.
Digital insurance: Innovations shaping the future of the insurance sector.
Digital transformation in the telecommunications sector and the connected world.
Digital tourism: Future travel technologies and trends.

KoçSistem Dijital Ekonomi Gecesinde Rekabetin Bulut Üzerinde Farklılaşmaktan Geçtiğine Vurgu Yaptı!

20.06.2012
Yenilikleri dünya ile aynı anda takip eden ve ülkesinde öncülüğünü yapan KoçSistem, Turkishtime ile yaptığı işbirliği neticesinde; dijital ekonomide yaşanan hızlı gelişimleri ve bu yeni dönemin vizyonuna ilişkin öngörüleri iş dünyasının üst düzey temsilcilerinin davetli olduğu Dijital Ekonomi Gecesi’nde Türkiye gündemine taşıdı.

Türk iş dünyasından yoğun ilgi gören Dijital Ekonomi Gecesi, KoçSistem Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu’nun açılış konuşması ile başladı. İnovasyon Süreçleri Uzmanı Hari Nair ve Dijital Ekonomi Gurusu Jeff Bullas’ın konuk konuşmacı olarak katıldığı gecede, dijital ekonomi dinamikleri ve bu yeni modelde firmaların en verimli sonuçları alabilmeleri adına nasıl hareket etmeleri gerektiği konuları tartışıldı.

Mehmet Nalbantoğlu: “Dijital ekonominin güçlüler ligini, bulut devrimi belirleyecek! “

Gecenin açılış konuşmasını gerçekleştiren KoçSistem Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, bilgi teknolojilerinin, ekonomik ve sosyal alanda etkisini artırdığını, bugünün ve yarının güçlü ekonomilerini belirleyen en etkili silah haline geldiğini söyledi.

“Bulut, dijital ekonominin omurgasıdır, zekasıdır-beynidir ve hatta kan dolaşım sistemidir” diyerek bulut devriminin bu yeni çağa damgasını vurduğunu söylediği konuşmasında Nalbantoğlu iş dünyasına şu mesajları verdi: “2000’lerin başında yaşanan dot.com balonunda teknoloji altyapısı yetersizdi; bugün gelinen bulut teknolojisindeki olgunluk düzeyi ise artık yüzbinlerce bilgisayarı sanki tek bir makineymiş gibi yönetilebilen yapılara dönüştürdü. Öncelikle bulut mimarisini ve bu mimarinin sunduğu faydaları çok iyi anlayıp, hızla harekete geçmelisiniz. Pazarın sesini duymak için, bulut hizmetleri ile başlayan bu dönüşüm dalgasına geçiş yapmak, hepinizin bir numaralı önceliği olmalı. Çünkü dijital ekonomi düzeninde rekabet, bulut üzerinde farklılaşmaktan geçecek.”

Mehmet Nalbantoğlu; KoçSistem’in, dijital ekonomide var olmak isteyen şirketlerin, BT ihtiyaçlarına uçtan uca yanıt veren stratejik iş ortağı olarak konumlandığını belirtti ve şunları söyledi: “KoçSistem olarak Türkiye’nin ilk bulut bilişim hizmet modeline uygun veri merkezini 2010’da faaliyete geçirdik. Veri merkezimizde bulut bilişim konusunda dünyanın önde gelen şirketleri ile işbirliği yapıyoruz. Kendi bulutunu kurmak isteyen müşterilerimize de aynı anlayışla hizmet veriyoruz. Gururla söylemeliyim ki, KoçSistem, kurumsal bulut pazarının lider oyuncuları arasında yer alarak küresel markalarla rekabet ediyor. Türkiye’nin en büyük 500 şirketi içindeki neredeyse 200 şirketin BT alt yapılarını yönetiyor, onların dijital ekonominin gücünden faydalanabilmelerini sağlıyoruz.”

Jeff Bullas: “Rekabette geri kalmamak için dijital dünyada var olmak şart”

Dijital dünyanın etkili isimleri arasında gösterilen Jeff Bullas etkinliğin ilk konuşmacısı oldu. Konvansiyonel ekonomi ile dijital ekonomiyi bir arada değerlendiren konuşmasında Bullas, cep telefonu, internet, sosyal ağlar ve online alışverişi, son 30 yılda teknoloji arenasında yaşanan en önemli dört gelişme olarak nitelendirdi. Bullas beklenmeyen, öngörülmeyen ve önemli olaylara sebep olan gelişmelere “Siyah Kuğu” benzetmesini yaparak konuşmasını şu sözleri ile sürdürdü: “Dijital ekonomiyi tetikleyen üç siyah kuğu vardır. Bunlar kişisel bilgisayarlar, internet ve sosyal ağlardır. Teknoloji sihir yaratıyor ve hayatımızı değiştiriyor, diğer taraftan doğru kullanılmadığında yıkım da yaratıyor. Bu gelişmelere adapte olmaz, lokalde kalır küresele açılmazsanız ve yenilikçi olup kendinizi geliştirmezseniz yok olup gidersiniz.”

“Dijital ekonomi iş yapma biçimlerini değiştirdi” diyen Jeff Bullas, şirketlerin sahip olduğu dijital varlıklara gerekli yatırımı yapıp birbiri ile bağlantılı bir ağ yaratmalarının şart olduğunu söyledi. Bullas, dijitaldeki yükselişi şu bilgiler ışığında anlattı: “İnternete 90 günde 200 milyar reklam yüklendi. TV 13 yılda 50 milyon kullanıcıya ulaşırken, Facebook sadece bir yılda 200 milyon kullanıcı ekledi. Bir günde 1.5 milyar içerik yaratıyor, 200 milyon tweet atıyor ve 2 milyon video ekliyoruz. Peki, bu hareketli dünyayı nasıl kontrol edeceksiniz, rekabette geri kalmamak için öncelikle buna karar vermeniz ve dijital varlıklarınıza yatırım yapmanız şart.”

Dijital dünyada içeriğin kısa ama ilgi çekici olması gerektiğini, asıl önemli olanın görsellik olduğunu söyleyen Bullas; “Bunun en çarpıcı ispatı Instagram’dır. Bir yıl önce sadece bir iPhone aplikasyonu olarak bilinen Instagram, milyar dolarlık bir şirket olmayı başardı.”

“2020 yılına kadar tüm perakende işlemlerin yüzde 20’sinin internetten yapılması bekleniyor” diyen Bullas, online mağazacılığın yükselişine dikkat çekti ve bu konuda önem verilmesi gereken konunun tüketicide güven yaratmak olduğunu söyledi. Mobilitenin yükselişine de dikkat çeken Bullas, bu konuda şu bilgileri verdi: “Günümüzde 6 milyar insan cep telefonu kullanıyor. Bunun 1.2 milyarı akıllı telefona sahip. Son bir yılda 489 milyon adet akıllı telefon satıldı. Bir gün 6 milyar telefonun tamamı akıllı olacak.”

Hari Nair: “Yenilik birkaç şeyin kesişim noktasıdır. Dünyanın kesişim noktasında bulunan İstanbul, gelecek yüzyılda yeniliğe kucak açacak en ideal merkezdir”

KoçSistem Dijital Ekonomi Gecesi’nin son konuşmasını iş dünyasında inovasyon süreçleri uzmanı olarak tanınan Hari Nair yaptı. Pazarların inovasyon ve teknoloji konusundaki ihtiyaçlarını belirlemek ve o pazarlara göre stratejiler geliştirmek gibi görevlerde bulunan Nair konuşmasına; “Yenilik birkaç şeyin kesişim noktasıdır. Mesela Apple‘da sanat ve mühendislik kesişmiştir” sözleri ile başladı. Nair, İstanbul’un dünyanın kesişim noktasında bulunan tek şehir ve gelecek yüzyılda yeniliğe kucak açacak en ideal merkez olarak büyük bir potansiyele sahip olduğunu söyledi.

Yeniliğe ve onunla birlikte gelen dönüşüme ayak uyduramayan şirketlerin kaçınılmaz bir yıkım ile karşı karşıya kalacağını konuşması boyunca vurgulayan Hari Nair, “Yenilikçi ürün yaratabilmek için öncelikle bir işi çözmeniz, bir ihtiyaca yanıt vermeniz gerekiyor. Ama önemli olan o ürünün ihtiyaca fark yaratarak yanıt vermesidir” dedi. Yenilikçilikte sürdürülebilirliğe değinen Nair şu örneği verdi: “1948 yılında Polaroid fotoğrafların anlık paylaşımını sağlarken kendini geliştiremedi ve 2002’de iflas etti. Bugün, sadece bir yılda milyar dolar mertebesine ulaşan bir şirket olan Instagram’ın kuruluş amacı da fotoğrafların anlık paylaşımıdır. Instagram, teknolojiyi kucaklayarak, fark yaratan bir uygulamayı hayata geçirerek başarı sağlamıştır.”

Hari Nair konuşmasını şu sözleri ile tamamladı: “İnovasyonda en önemli kıstaslardan biri fırsatları değerlendirerek yapılmamış olanı yapmak, tüketicisi olmayan bir pazara odaklanmaktır. Ama bu konuda ihtiyaçları çok iyi analiz etmek gerekir. Diğer önerim ise, sistematik olarak yenilik yaratmak olacaktır. Önemli olan sadece bir ürün yaratmak değil, onunla bağlantılı bir sistem yaratmaktır. Apple buna güzel bir örnektir. Son önerim ise yenilikte başarısız olmaktan korkmamanız olacaktır. Çünkü başarısızlıkta, başarıdan öğrendiğinizden daha çok şeyi öğrenirsiniz. Bunu da ufak çaplı denemelerle yapın. Yani bir fikriniz varsa test edin, başarılıysa uygulayın.”