Hiç şüphesiz Covid-19 günleri hepimizi birey ve hane olarak etkilemekle kalmıyor, sektör dinamiklerini de değiştirerek, müşteri deneyimi beklentilerini ve ekonomik etkilerini yaymaya devam ediyor ve edecek...
Pek çok insan gıda ve temel ihtiyaçlara her zamankinden fazla ilgi gösterirken, lüks tüketimlerini ertelediği, harcamalarında tedbir aldığı bir dönemden geçiyor. Normalleşme sürecine giriliyor olsa da, alışverişlerimizi çoğunlukla ve zorda kalmadıkça evden çıkmadan, mağazaya, satış noktasına gitmeden online’dan hatta telefon ile sipariş vererek yapmayı tercih ediyoruz.
Dünya Sağlık Örgütü’nün Mart başında paradan virüs bulaşabileceği açıklaması da tüketicilerin ödemelerini temassız ve mobil ödeme çözümlerine yönelterek, büyük bir deneyim değişikliği oluşturmasını tetikledi. Artık ödeme yaparken cüzdanımıza bile dokunmak istemiyor, kredi kartına ve paraya temas etmeden minimum temas ve maksimum hızda alışverişi tamamlamak istiyoruz. Alışverişi hızlı ve temassız bir şekilde tamamlama beklentisi sadece tüketici tarafında değil, kasiyerler, kuryeler ve sahada çalışan tüm hizmet verenler tarafında da bulunuyor.
Bu dönemde bankalar temassız ödeme limitlerini arttırarak tüketicinin beklentisine katkıda bulundu. Bazı Türkiye ve Global araştırma bulgularına bakacak olursak;
Yapılan araştırmada, bu dönemde tüketicilerin ilk kez yaşadığı deneyimleri virüs sonrası dönemde kalıcı alışkanlıklara dönüştüreceği görülmüştür. (RTI Research)
Örneğin, bu dönemde ilk kez online sipariş verenlerin oranı %33 iken bu kitlenin %54’üvirüs sonrası dönemde siparişlerini online’dan vermeye devam edecek.
Chippin, 2.000’den fazla üye iş yeri noktasında hem zincir hem de lokal markalar ile kullanıcılarına mobil ödeme deneyimi sunan müşteri programımız. Covid-19 günleri öncesinde de kullanıcılarımızın mobil ödeme ile ilgili iç görülerini topluyor, araştırmaları belli aralıklarla yapıp, seslerini dinliyorduk. Yaptığımız araştırmalarda özellikle kadın müşterilerimizden aldığımız cevap; çantalarında cüzdan aramadan veya kart çıkarmadan telefon ile hızlı ve kolay ödeme yapabilme isteği yönündeydi. Genç kitlenin ise hayatlarının vazgeçilmezi olan akıllı telefonlarıyla zaman geçirdikleri bu dönemde, ödemeyi de mobil olarak yapmalarını istemesi çok net aldığımız mesajlar arasındaydı.
Salgın günleri ile birlikte mobil ödemenin tercihten çok ihtiyaca dönüştüğü günlerdeyiz. Temas etmeden, hızlı ve güvenli ödeme istekleri yayılarak büyümeye devam ediyor. Bugün, Chippin’le müşterilerine alternatif çözüm sunan üye markalarımız, Covid-19 kapsamında kendi aldıkları önlemlerin yanında, ödeme anında “temas etmeden mobil ödeme alıp hem kendilerinin hem de çevresindekilerin sağlığını korumaya davet ediyorlar. Sosyal mesafeyi korumak odağında, Chippin de çözümün bir parçası oluyor.
Salgın günlerinde firmalar, mağazaya gelmek istemeyen müşterilerine oturduğu yerden telefon ile arayarak Chippin’le mobil ödeme alternatifini de sunabiliyor. Bu şekilde müşteriler için kolaylık ve hijyen sağlıyorlar.
Temassız ödeme limitinin olmadığı Chippin’de, sepet ortalaması yüksek alımlar yapmak da mümkün. Tüketicilerin uygulama üzerinden beyaz eşya ve mobilya sektöründeki hareketleri yılın ilk iki ayına göre, Mart ve Nisan aylarında %35 artış gösterdi.
Bu artışta mobil ödemenin sağladığı güven ve kolaylık önemli bir rol oynuyor. Chippin’le ödeme sonrası kullanıcılar alışveriş deneyimlerini puanlıyorlar ve firmalar ile ilgili her türlü geri bildirimi paylaşabiliyorlar. Bu geri bildirimlerde mobil ödeme deneyimini sahiplendiklerini gözlemliyoruz.
Chippin’de gözlemlediğimiz bu dönüşümün kalıcı olacağını ve mobil ödemenin artarak yayılacağını öngörüyoruz.