The Coca-Cola Company CEO’su Muhtar Kent, KoçSistem ile Capital ve Ekonomist Dergileri öncülüğünde kurulan CEO Club işbirliğinde düzenlenen CEO Profil etkinliğinde yaptığı konuşmada,ekonomik krizin yönü ve 2010 beklentilerini anlattı. Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu ise, “Ülkemizin, diğer ülkelere nispeten, daha az etkilenmiş olsa da, bu kriz dönemini fırsata çevirmesi için, dünyada talebin nerede olduğunu çok iyi anlayacak bir sistem kurulmalıdır. Bunu dabilgi teknolojileriyle sağlamak mümkündür” dedi.
KoçSistem ile Capital ve Ekonomist Dergileri öncülüğünde kurulan CEO Club işbirliğinde düzenlenenetkinliğe konuşmacı olarak katılan The Coca-Cola Company CEO’su Muhtar Kent, ekonomik krizle ilgili 2010 beklentilerini anlattı. Muhtar Kent, 2 Kasım 2009 tarihinde Hilton İstanbul Oteli’nde gerçekle ştirilenetkinlikte “Global Liderlik, Ekonomik Krizin Yönü ve 2010 Beklentileri” konulu bir konuşma yaptı.
Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu ise, şirketlerin küresel rekabette bir taraftan varlığınısürdürebilme mücadelesi verirken, diğer taraftan teknolojiyle öne çıkmaları ve fark yaratmaları hakkında ipuçları verdi. “Artık krizin seviyesini sorgulamak ya da ne zaman geçeceğini düşünmek çok doğru değildir” diyenNalbantoğlu, şunları söyledi:
“Aslında, bu yaşadığımız kriz, dünyada yeni dengeler oturana kadar sürekli devam edecek bir dönüşüm vedeğişimin ilk adımıdır. Bunu çok iyi anlamamız gerekiyor. Bilgiyi yönetenlerin kurallarını koyduğu bu yeni oyunda, artık, talebin nerede olduğunu bilenlerin ve bu talebe hızla cevap verenlerin öne çıkacağı yeni bir düzen kuruluyor. Her ne kadar işsizlik çok önemli bir kriter olsa da, her pazarda talep vardır. Önemli olan, bu talebi bulmak ve onu arza çevirebilmektir. Ürünlerimizi, çözümlerimizi, hizmetlerimizi talebi bulduğumuz yerde satabilmektir. Ülkemizin, diğer ülkelere nispeten, daha az etkilenmiş olsa da, bu kriz dönemini fırsata çevirmesiiçin, dünyada talebin nerede olduğunu çok iyi anlayacak bir sistem kurulmalıdır. Bunu da bilgi teknolojileriylesağlamak mümkündür.
Teknolojiyi iş modellerine entegre etmeyen şirketlerin yenilikçi olmaları, mevcut pazar ve müşteri taleplerini iyi anlamaları, yeni pazar ve müşteri yaratmaları, rekabet edebilmeleri ve ayakta kalabilmeleri mümkün değildir. Günümüz, fark yaratacak iş modellerini ortaya koyabilmenin günüdür. Talep neredeyse biz oradayız, diyebilmek için, hızlı hareket etmek gerekmektedir. Teknoloji, hızlı hareket edebilme yeteneğidir.
Verimlilik, küresel ekonomik kriz sonrası, CEO’larımızın gündemindeki öncelikler arasında ilk sırada yer alıyor. Verimlilik için teknolojinin etkin kullanılması gerekiyor. Artık yatırım maliyeti yaratmadan da, teknolojiyi etkin kullanmanız mümkündür. Sizi verimliliğe götüren anahtar olan teknolojiyi, her ay elektrik-su faturası öder gibi kullanabilirsiniz. Günümüz iş dünyasında; dışkaynak kullanımı, optimum verimlilik, sürdürülebilir rekabet ve kârlılık için çok kritik bir iş modelidir. Ve iddialı bir şekilde KoçSistem olarak diyoruz ki, “hiçbir şirket yoktur ki, bizden dışkaynak hizmeti alıp da verimliliğim artmadı” desin.
Dışkaynak hizmeti kullanmanın büyük bir avantajını da, “Büyük meblağlar tutan ilk yatırım maliyeti için gereken para işinizi büyütmek için size kalır” sözleriyle ifade eden Nalbantoğlu, “CEO’larımız Bilgi Teknolojileri’nde dışkaynak kullanımı konusunda çok daha radikal ve cesur olmalılar” diye konuştu.
Açılış konuşmasını CEO Club Başkanı Akın Öngör’ün yaptığı toplantı, CEO Club üyelerinin de aralarında bulunduğu, Türk iş ve ekonomi dünyasının önde gelen yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşti.